ESPECIALES
FESTES PATRONALS EN GAIANES
DEL 3 AL 6 DE SETEMBRE
DIVENDRES, 3
LA VESPRA
A les 12:00 h arrancada de la festa al toc de l’Ave Maria repicat. A continuació esclatarà la traca que dóna els primers olors de pólvora festera per tots els carrers del poble.
A les 19:00 h, des de la casa de la música s’iniciarà l’ofrena a la Mare de Déu de la Llum, acompanyats per la banda del poble.
A continuació tindrà lloc la imposició de la Banda als Caps de Dansa 2010, i seguidament es recorrerà pel poble la tradicional Dansà, ballada per tots els balladors i balladores del nostre poble.
En finalitzar la Dansà a l’església es tocarà i cantarà la Salve d’Eslava, interpretada per la Societat Musical “Mestre Orts” de Gaianes.
Al voltant de les 20:30 h e grup de danses del Gaianes oferirà una mostra de Balls Populars.
Per a finalitzar el dia i començar la nit, al carrer Músic Salvador Vicent l’orquestra TITANIC ens farà acabar la vespra amb el seu repertori, que de segur ens anima a ballar.
DISSABTE 4
DIA DE LA MARE DE DÉU
A les 10:00 h del matí volteig de campanes per a despertar tota la gent que ha viscut la nit del divendres, seguit de la cercavila oferida per la nostra banda.
A les 12:30 h tindrà lloc la missa major en honor a la nostra patrona, i en acabar, una gran traca de caramels per als xiquets. Després volteta de la banda.
A les 19:30 h la Societat Musical “Mestre Orts” ens oferirà un agradable concert de Festa Major.
A les 21:30 h processó, dansà i himne a la Mare de Déu de la Llum. A continuació traca de llums i colors, tot seguit un fantàstic espectacle de focs d’artifici al cel de Gaianes, a càrrec ce la pirotècnia Pirocolor.
Després del vermudet i cap a la mitja nit, l’orquestra GAMMA ens farà passar una gran nit al carrer Músic Salvador Vicent, i per a la gent amb més ganes de marxa, a la Creu hi haurà discomòbil.
DIUMENGE 5
DIA DE SANT FRANCESC DE PAULA
A la matinada gran volteig de campanes, i a les 10:00 h acompanyarem tots plegats al Santet fins l’ermita, on esmorzarem amb coques, pebrera, herberet i cassalla. Una vegada amb la panxa plena es realitzarà la Santa Missa, i després tornarem al poble acompanyats pel grup de dolçaines “L’Esportí” de Beniarrés.
Des de les 17:00 h i fins les 20:00 h a la piscina municipal hi haurà jocs aquàtics per a tots aquells que vulguen refrescar-se, i finalitzar la temporada de la piscina.
A les 19:30 h concert a càrrec del grup “Tresalen” que ens farà gaudir d’una estona de música medieval a l’església.
A les 21:00 h processó, gojos, i per acabar espectacular traca de gran vistositat.
Després sopar de carrers per donar ambient al poble, i per acabar el grup “Desustància” ens oferirà un xicotet concert.
DILLUNS 6
DIA DEL SANTÍSSIM CRIST DE L’EMPAR. DIA DELS XIQUETS
A les 10:00 h volteig de campanes fent-nos recordar que és l’últim dia de festes.
A partir de les 11:00 i durant tot el dia hi haurà un parc infantil al carrer de la Mare de Déu de la Llum.
A les 12:30 h s’oficiarà la Missa en honor el crist, seguida d’una traca de caramels.
A les 21:00 h tindrà lloc la processó, i en acabar sopar a la plaça major amenitzat per discomobil.